אילו פעולות יש לבצע לפני לקיחת משכנתא? | חלק ב'

המשך מחלק א' של הכתבה:

סקר שוק

פעמים רבות לקוחות שמעוניינים לנטול משכנתא עושים זאת דרך הבנק שבו את מנהלים את החשבון שלהם. אותם לקוחות סומכים על הבנקאי שלהם וסבורים כי יקבלו ממנו את התנאים הכי טובים להלוואה, אך לא תמיד כך הדבר.

ביצוע סקר שוק לתנאי משכנתאות מבנקים שונים היא הכרחית. צעד זה יכול לחסוך עבורכם אלפי שקלים ולהוביל לנטילת משכנתא בתנאים נוחים יותר. "לקיחת הצעות מחיר מבנקים אחרים תוכל לסייע לכם בניהול מו"מ מול הבנק שלכם", מדגיש צבי גולדפינגר את חשיבות השוואת המחירים.

הבנק מתרגם את הסיכונים שהוא לוקח לריבית גבוהה. צבי גולדפינגר.
הבנק מתרגם את הסיכונים שהוא לוקח לריבית גבוהה. צבי גולדפינגר.

אחוז מימון

היקף הסיוע של הבנק, אשר מתבטא באחוזי מימון ברכישת הדירה, משפיע על הריבית החודשית שתשלמו. ככל שהבנק מסייע לכם יותר כך הסיכון שלו עולה, לכן הבנקים מעלים את הריביות. מ-60% מימון ומעלה הקצאת ההון של הבנק נחשבת לגבוהה והוא יתרגם זאת בהעלאת הריבית. צבי גולדפינגר מסביר כי בעקבות הריבית הגבוהה שנלקחת מ-60% מימון יש לקחת מהבנק אחוז מימון גבוה ככל הניתן, בתנאי שלא יעבור את הרף.

"מומלץ לחפש מקור מימון אחר בכדי לרדת מ-60% מימון ולקבל ריבית נמוכה יותר", מציין צבי גולדפינגר. ניתן לקחת הלוואה קטנה נפרדת מהמשכנתא, עזרה מההורים או שימוש נרחב יותר בהון עצמי.

תמהיל משכנתא

מעבר לאחוז המימון ולריבית, חשוב להתייחס גם לסעיפי המשכנתא. ישנם יותר מ 30 מסלולי משכנתאות בשוק כיום, עם תנאים שונים. חשוב לברר מהם היתרונות והחסרונות של כל משכנתא ולהתאים את המסלול לצרכים שמתאימים לכם. "תמהיל ההלוואה חשוב לא פחות מאחוז המימון ומהריבית", מציין צבי גולדפינגר.