הריבית בשפל – זה הזמן למחזר משכנתא

שיעור הריבית בישראל נמצא בשפל היסטורי של כל הזמנים כיום ועומד על 0.1%. שיעור ריבית זה נותר על כנו כבר מספר חודשים, וזאת לאחר מספר חודשים לא מבוטל שבהם שיעור הריבית נע בין 0.5% ל-0.25%, אף הם שיעורים נמוכים במיוחד.

graphצבי גולדפינגר, מזהיר כי עליית ריבית בעתיד, עלולה לפרק משקי בית במדינת ישראל. דמיינו לעצמכם את התסריט הבא: נטלתם משכנתא בריבית משתנה וכיום אתם נהנים מהריבית הנמוכה. אך מה יקרה כאשר הריבית תעלה? תשלומי המשכנתא שלכם עלולים לצמוח בצורה ניכרת ולפגוע באורח חייכם.

מה הפתרון?

הפתרון האפשרי הוא מחזור משכנתא – במטרה לקבוע את המשכנתא החדשה שעליה תחתמו מול הבנק, על ריבית קבועה. לטענת צבי גולדפינגר, היתרון הגדול של המהלך הוא שלא משנה מה יהיה גובה הריבית בעתיד – גם אם היא תעלה, הריבית שתשלמו בהחזרי המשכנתא החודשיים, תהיה נמוכה.

צבי גולדפינגר
צבי גולדפינגר

מטבע הדברים, הבנקים בדרך כלל מערימים קשיים על מחזור המשכנתא בתנאים הנחשבים נוחים יותר ללקוחות ונוקטים קנסות (עמלת פירעון מוקדם) – אך בחלק ניכר מהמקרים, גם לאחר תשלום עמלת פירעון מוקדם, ניתן למחזר את המשכנתא ולחסוך סכומי כסף רבים.

להערכתו של צבי גולדפינגר, שיעור הריבית יעלה בעוד מספר חודשים וזה הזמן לבצע מחזור משכנתא, לזוגות שנטלו משכנתאות ומעוניינים לנצל את הריבית הנמוכה לטובתם. כדי לעשות זאת, מומלץ לבדוק את כדאיות ביצוע המחזור בהקדם.