ריבית המשכנתא במגמת עלייה, האם היא עדיין נחשבת נמוכה?

למה חשוב לשקול למחזר משכנתא? לאחרונה פורסם על עלייה נוספת בריבית המשכנתא, שמסתמנת כריבית הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, 2.85%! חשוב להבין שהריבית הכללית נמוכה, לעת עתה, אך נמצאת במגמת עלייה, ויש לנצל את חלון ההזדמנויות המצומצם הזה לצורך מחזור משכנתא.

קראו קטע מהכתבה ב-ynet:

לכידה

 

 

 

המשכנתאות בשוק משתנות כל הזמן, נוצרו סוגים חדשים של משכנתאות או שיכול להיות שמאז תחילת המשכנתא ההכנסות של משק הבית ירדו או ההוצאות שלו גדלו בצורה דרסטית, ולכן כדאי למחזר את המשכנתא כדי שתתאים יותר לתא המשפחתי, "למחזר משכנתא ועכשיו", ממליץ בחום איש הנדל"ן צבי גולדפינגר.

מחזור משכנתא, מה זה אומר בעצם?

למחזר משכנתא, זה למעשה להחליף משכנתא ישנה לחדשה בתנאים שיכולים להתאים לנו יותר, במחיר משתלם יותר. את החוב שנותר מהמשכנתא הישנה נשלם בהחזר חודשי למשכנתא החדשה. גם אם אתם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, וגם אם אתם לא מצליחים לעמוד בתשלומי ההחזר החודשי, כדאי לשקול למחזר את המשכנתא. עדיף למחזר ולא להסתכן בכניסה לפיגורים בתשלומים, שעלולים לסבך אתכם בחובות גדולים.

מה אני מרוויח מזה?

בתהליך מחזור משכנתא, יש לערוך סקר שוק על סוגי המשכנתאות הקיימות ולבחון איזה סוג הכי מתאים למצבנו, עם התייחסות לעתיד הנראה לעין – כל כמה שנים יש לבדוק מה מצבינו ביחס לתשלומים ומה התנאים המוצעים בשוק. פעולת המחזור יכולה לאפשר לנו לפרוס את התשלומים בצורה יותר רחבה ואפילו להפחית את גובה ההחזר החודשי, גם אם משמעות הדבר היא שנשלם יותר על המשכנתא בסך הכל. איש העסקים צבי גולדפינגר טוען שזהו הזמן האידיאלי למחזור משכנתא, לפני שריבית המשכנתא תעלה שוב ותצמצם את חלון ההזדמנויות הנוכחי.
15579450580_c75c7d0fb0_z

איך עושים את זה נכון?

אם הגעתם למצב שאתם מתנהלים כלכלית בצורה מעולה ונשאר לכם עודף כסף כל חודש, בדקו אפשרות להקדים חלק מתשלומי המשכנתא. הכוונה היא לפרעון מוקדם או לבדיקת אפשרות להגדלת ההחזר החודשי וקיצור תקופת ההלוואה. אם בחרנו בכל זאת למחזר את המשכנתא, יש להתייחס למחירי הריבית ויוקר המחייה, המשפיעים בצורה ישירה על מחירי המשכנתאות החדשות.

הבנק גובה עמלת פרעון מוקדם שצריכה לפצות אותו על ההפסדים אך מספק הנחה ללווים שמחזיקים משכנתא זמן רב -ובמקרים לא מעטים, עדיף לבצע מחזור שישתלם יותר, על אף עמלת הבנק. יש להתייחס בכובד ראש לפרסומים האחרונים אודות עליית הריבית, בדקו כבר היום אופציה למחזור המשכנתא, וחסכו אלפי שקלים!