סביבה משרדית - צבי גולדפינגר

איך ההייטק הישראלי משפיע על נדל"ן המשרדים?

אין ספק שבשנים האחרונות, אנו עדים להצלחה מסחררת של תעשיית ההייטק הישראלית, שהפכה למגזר רווחי במיוחד ורבים לוטשים עיניים אליה. להצלחה הזו יש השפעה במגוון תחומים, ואחד מהם הוא תחום הנדל"ן למשרדים, כפי שמסביר איש העסקים צבי גולדפינגר, הפעיל בתחום הנדל"ן והפיננסים.

רק כדי לסבר את האוזן, דוח של ארגון סטארטאפ ניישן מרחיב כי ישראל שברה את שיאיה ב-2021 כאשר ביצעה 74 גיוסים שהסתכמו במעל ל-25 מיליארד דולר. מדובר בסכום כפול מאשר בשנת 2020. עם פעילות הייטק ענפה בישראל, יש צורך בעובדים רבים, ואלו, מן הסתם, זקוקים למשרדים. לכן, לא פלא שתחום הנדל"ן למשרדים הפך לתחום חם במיוחד בשנה החולפת.

איך התחרות על עובדים מצוינים קשורה לנדל"ן?

כמו בכל תחום, גם בתעשיית ההייטק קשה לגייס עובדים איכותיים. ישנה תחרות גדולה על טאלנטים שהובילה להעלאת משכורות, תנאים משודרגים ועוד מצד חברות שונות, במטרה לשכנע את הטאלנטים להיות חלק מהן. אחד ה'שדרוגים' הללו קשור לסביבה המשרדית.

גם בתקופת הקורונה, הבינו חברות ההייטק כי אין חלופה למשרד והוא חשוב מאוד בזהות של כל חברה, טוען צבי גולדפינגר. ניתן לומר כיום, כי תחום ההייטק מחדד את המסר שלפיו למשרד יש ערך גדול בהצלחת החברה. יש הטוענים כי המפגש הבלתי אמצעי בין חברי הצוות בחברה והעלאת הרעיונות המשותפת, הם דבר שאין לו תחליף. לכן, חברות הייטק והזנק מעוניינות למצוא משרדים שבהם אפשר למיקסום שעות העבודה של הצוות.

עובדים במשרד

המשרדים החדשים

שם המשחק הוא משרד שמשדר עכשוויות, מעוצב ונעים – וגם כאן יש תחרות עזה בין החברות. אלה, מוכנות להשקיע לא מעט כדי להפוך את המשרדים למעין 'בית שני' עבור כל חברי הארגון. מגמה נוספת היא לאו דווקא מיקום מרכזי מאוד, אלא בחירה במתחמים הממוקמים בערי לוויין של תל אביב. הדבר יכול דווקא להיות טוב עבור העובדים, שימצאו מקום עבודה קרוב לביתם וישפרו את איכות חייהם.