מדוע קיים צורך ביועץ בתהליך נטילת המשכנתא?

כאשר אדם מחליט לנטול משכנתא, עומדת בפניו האפשרות להעזר ביועץ אובייקטיבי שיוכל לשפר את תנאי ההלוואה שלו. בין אם מדובר במשכנתא לרכישת דירה או לצורך שדרוג נכס קיים, קיים צורך ביועץ שייצג את אותו לווה מול הבנקים, על מנת לקבל הצעה טובה יותר.

יועץ המשכנתאות ייספק ללווה את המשכנתא הנכונה, הנוחה והזולה ביותר עבורו. אותו גורם מקצועי מלווה את הלקוח מתחילת התהליך עד לחתימה מול הבנק.

יועצי משכנתאות הם אובייקטיבים ללא כל העדפה כלפי בנק או מוסד פיננסי, לכן הם מנהלי את המשא ומתן לטובת הלקוח בלבד. בנקים רבים חוששים ואף מעדיפים לספק משכנתאות ללקוחות שמגיעים ללא תיווך מקצועי. "מלבד הבטחה מצד היועץ, כי אותו לקוח יקבל את המשכנתא עם התנאים הטובים בשוק, הוא גם יחשוף אותו ל"תמונה המלאה" ולא רק לנתונים שהבנק רוצה שהלווה יראה", מסביר איש העסקים צבי גולדפינגר את החשש של הבנקים מפני מתווכים מקצועיים אלו.

ייעוץ אובייקטיבי שיכול להוזיל משמעותית את תנאי ההחזר. צבי גולדפינגר.
ייעוץ אובייקטיבי שיכול להוזיל משמעותית את תנאי ההחזר. צבי גולדפינגר.

עלויות המשכנתאות עבור הבנקים לא משתנות ובכל זאת עלויות המימון שהוא גובה מהלווים כן משתנות, מה שמצביע על נושא שנתון למיקוח. "יועץ משכנתאות הוא למעשה חסר אינטרסים והוא מחפש את טובת הלקוח בלבד", מסביר צבי גולדפינגר את חשיבות התיווך המקצועי.